lördag 13 december 2008

ofrivilliga husdjur

japp det har vi fått i form av LÖSS inte roligt. Det är första gången vi har det och det var inte så lätt att bli av med heller. Jag provade shampot som Apoteket rekommenderade men det tog tre schamponeringar innan det hjälpte på Elias, Josef behövde bara 1 men Freia fick i form av en vätska i stället så nu hoppas jag på att det inte finns några kvar i morgon då den ska sköljas ut. jag själv sitter också med vätska i då det inte funkade på mej heller :( DETTA KÄNNS SÅ ÄKLIGT BLÄÄÄ men men det går väl över, har ringt runt dom som vi umgåtts med under veckan och till killarnas fritids, Dagis vet ju redan då det var dom som upptäckte det, dom hade bara 7 barn kvar resten skickades hem så det var ju ganska många som hade löss.

Så i dag har jag tvättat som en galning men vi tog även en sväng ut på baksidan här hemma och åkte lite pulka det var kuuuul. I morgon ska vi hem till mina föräldrar då pappa fyllde år i går och gratta honom och hoppas ju då att vi är lus fria! ja så ha det gott kram Ewa

6 kommentarer:

Mimmi sa...

Ja ush ..sådana husdjur vill man inte ha,men tyvärr så kan det bli så när man har barn i skolan eller dagis

Ewa sa...

ja det är ju ganska vanligt fast det känns hemskt.

Anonym sa...

Det var inte trevliga husdjur ni har fått. Men det finns värre. Det är tråkigt att inte medlen funkar riktigt som det skulle. Ni får ha det så bra så hörs vi.

Kram Mia

Ps. hälsa till hela familjen i från oss i Halmstad

✫Fru Ölmis✫ sa...

Ja stackare :/
Hoppas alla e borta imorgon.
ha en trevlig dag imorgon :)

ja ni har ju en perfekt backe på er baksida! Måste nog flytta granne dig nu istället ^^
Kraaaam

Anonym sa...

Kliar inget ännu. Tur att vi inte kramades sist,fast jag saknar kramen så klart. ÅÅÅ Så skönt att de kanske flytt från er nu.
Kram P.Larsson

Anonym sa...

Hoppas att vi syns till veckan
SAKNAR DIG